
הסרט נשאר רלוונטי גם אחרי כמעט 60 שנים, אמנם הקצב שלו מאד איטי
בתחילה ולוקח הרבה זמן עד שהוא מתניע, אבל הרעיון הכללי של הסרט לא איבד מהעוקץ
שלו, ואם להגיד את האמת, שינויים קטנטנים בעלילה יכלו להפוך אותו למסתורי ואפקטיבי
עוד יותר, חלק מהמסר שאני קיבלתי הוא שכל אחד יכול לראות מה שהוא בוחר לראות, ואם
מישהו מאמין שמתבצע רצח בדירה ממול והוא דבק בגירסתו מספיק זמן, ההשערה תהפוך
למציאות עבורו והוא ינסה לשכנע את כולם בצדקתו, בעוד שאחרי בירור קצר אותו רצח
מסתורי יכול להתפרש כאי הבנה אחת גדולה, הסקרנות והמציצנות בהחלט לא חלפו מהעולם,
אם כבר היצר הבעייתי הזה רק הלך והתגבר והפך למפלצת תהילה שנקראת תעשיית הריאליטי.
למרות שהסרט די צפוי בסך הכל הוא עשוי באופן מספיק טוב כדי לשמור את
הצופים במתח, למרות הציון הגבוה שהסרט קיבל בכל האתרים הנחשבים אני התלהבתי הרבה
פחות, ואחרי צפיה ב4 יצירות של הבמאי המהולל היצ'קוק אני חושב שאמנם היה לו המון
כשרון אבל יש מצב שהוא קצת אובר-רייטד, כי מלבד ורטיגו (ואולי קצת פסיכו) אף אחד
מהסרטים לא הביאו טוויסט גאוני כמו שהייתי מצפה מהם, גם המשחק הוא סביר ולא עולה
על העצבים, למרות שהסרט מאד ישן וסגנון המשחק בו שונה בתכלית מזה המקובל כיום,
איכשהו הדמויות כן מצליחות לעבור ולהיות אמינות.
כמו בסרטיו האחרים של היצ'קוק גם בסרט הזה הפס-קול הוא מרכיב מאד אינטגרלי
בסרט והוא עוזר לבמאי המהולל לכוון את הלך הרוח של הצופים בסרט, בשדה הזה הוא ללא
ספק אחד הגדולים מכולם.
כאמור רעיון גאוני שדי קשה ליצור עליו סרט, יכול להיות שסרט היה נקלט
טוב יותר, לפחות עבורי, מה גם שכמו שציינתי ראוי היה להכניס שינוי או שניים בעלילה
כדי שהסרט ישאר אניגמטי ושכל אחד יבין ממנו מה שהוא רוצה, חבל שהיוצרים הלכו יותר
לכיוון של 'מספיק עד אחד כדי להבחין בפשע המושלם' כמו שכתוב בכרזת הסרט, כי
כשהולכים בכיוון הזה הסרט הרבה יותר צפוי והרבה פחות טוב.
0 תגובות על הביקורת:
הוסף רשומת תגובה