Warrior לוחם

דרמת ספורט שמשלבת לא מעט אקשן (מכות!!) משנת 2011, הסרט מספר על שני אחים ואביהם במשפחה מאד לא מתפקדת, שלאחר נתק של מעל עשור הנסיבות גורמות להם להפגש ולבחון את היחסים בינהם, כשעל הכף מונחים 5,000,000$ עליהם מתחרים שני האחים כשהאב רק מנסה להתחבב עליהם לאחר שנים ארוכות של התעללות.

לאחר טעות מצערת איכשהו יצא שאני ואחי טל שצפינו יחד בסרט קיבלנו אחד מהשני את הרושם שמדובר בסרט שמתימר להיות מבוסס על סיפור אמיתי, וככזה בחנו כל מהלך והתפתחות בו בצורה ביקורתית הרבה יותר, אז לכל הצופים בסרט – לא מדובר בסיפור אמיתי! רחוק מזה, אפילו בשביל קולנוע העלילה שנתפרה בסרט הזה היא הזויה ובלתי מתקבלת על הדעת, יותר מדי צירופי מקרים והפרזות, לאחר שזה נאמר אפשר להמשיך לשאר הביקורת.

היוצר של הסרט הוא גאבין אוקונור ('נס הנחישות', 'גאווה ותהילה') שכתב וביים כשבתפקידים הראשיים אפשר למצוא את ניק נולטי ('פסגת הפחד', 'מלון רואנדה') שמגלם את אביהם של האחים, שבעבר היה אלכוהליסט מתעלל וכיום רק מנסה לכפר על מעשיו, טום הארדי ('התחלה', 'רוקנרולה' והסרט הקרוב של 'באטמן') בתפקיד טומי, האח הצעיר והקשוח, ג'ואל אדגרטון ('ממלכת החיות', סרטי 'מלחמת הכוכבים' האחרונים) בתפקיד ברנדן, האח המבוגר והאחראי יותר, וג'ניפר מוריסון (הסדרה 'האוס', 'סטאר טרק') בתור אשתו של ברנדן.

לצד התפתחויות בלתי מתקבלות על הדעת בעלילה שאי אפשר לראות אותן כהגיוניות גם ביקומים מקבילים, הצד הטכני של הסרט מאד מציאותי, מדובר בסרט שעוסק בMMA, בעברית זה אמנויות לחימה מעורבות, המקום הכי טוב שאפשר להתקל בו בצורת הלחימה הזו זהו הכלוב של הUFC, מדובר בספורט שבו המתמודדים נדרשים להיות בעלי יכולות במספר ענפי לחימה בכדי להיות הטובים ביותר, והסרט מציג מהלכים מציאותיים לחלוטין (לעומת סרטי מכות אחרים שמציגים לא מעט שטויות), אמנם לפעמים יחסי הכוחות לא תואמים התוצאות של הקרב, אך זה נשאר בגדר ההגיוני.

מבחינת משחק, סביר ומעלה, אין אף שחקן שמבזה את הסרט וניק נולטי אפילו מציג יכולות משכנעות של משחק, בכמה קטעים בהם נראים אנשים שונים צופים בקרבות אפילו יצא לי להגיד 'וואו איזה אמיתי זה', ככה שגם בזה הם התעלו מעל סרטי מכות אחרים, הקרבות עצמם התנהלו בצורה מרהיבה, הכרואגרפיה של הקרב עצמו, הצילומים של הקרב, וכל מה שמתלווה לכך היה מאד מדויק ואיכותי וזה מאד הוסיף לסרט, כל בוקס שנכנס, כל הטחה למזרן וכל בריח בדרך להכנעה שאבו אותי לתוך הקרב, הפס קול של הסרט טוב מאד והוא משתלב יפה עם התמונות על המסך, חבל רק שהתסריט מחרב את הכל.

קטע נחמד הוא שההתמקדות בסרט היא על שני ספורטאים ששניהם הם ה'טובים', הצופים זוכים ללוות אותם במהלך האימונים והקרבות כך שלעומת כל סרטי הטוב והרע זהו שינוי מרענן, גם הקטעים בעלילה שאפופים במסתורין (בעיקר בקשר לטומי) לרוב אורכו של הסרט מוסיפים לסרט נקודות (רק חבל שכשמתפזר הערפל סביבו, הסיפור כבר די צפוי ולא הגיוני).

סרט שמבחינה מקצועית של האספקטים הטכניים שלו מתעלה לרמות הגבוהות ביותר, סרט הMMA - אחד היחידים, ועם זאת לבטח הטוב מסוגו, שוב אני חייב לציין שחוסר ההגיון בעלילה חירב לי את הסרט ומאד הוריד את הציון שלו מבחינתי, אין דבר שמרגיז אותי יותר מהפרזות בסרטים והסרט הזה מפריז אל מעבר לאופק, הסרט יהיה פשוט תענוג לכל מי שחובב את הUFC ולכל אוהבי סרטי המכות בכלל, לכל השאר, אין לכם מה לחפש בסרט הזה, מקבל ממני ציון של 7 מתוך 10 שכאמור עם עלילה הגיונית יכול היה להגיע לציון גבוה יותר.

את הפסקה הזו אני מוסיף חודש אחרי שכתבתי את הביקורת המלאה, ובה ציינתי שניק נולטי בולט במשחק הטוב שלו, ובכן, השבוע התפרסמה רשימת המועמדים לאוסקר ונולטי קיבל מועמדות על תפקידו בסרט בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר, לרוב סרטים מהז'אנר הזה זוכים להתעלמות גורפת של המבקרים והעובדה שהוא קיבל מועמדות מעידה על עד כמה הוא שיחק טוב, כל הכבוד! כמובן שנולטי כצפוי לא לקח הביתה את הפסלון המוזהב, אך עדיין ההתיחסות של האקדמיה להופעה שלו בסרט הזה היא מעוררת כבוד.

1 תגובות על הביקורת:

שרון לוי אמר/ה...

טום הארדי הוא כיום השחקן האהוב עלי. הוא פשוט מדהים ויכולות המשחק שלו מטורפות. הוא משתתף גם באחת הסדרות לצפייה ישירה הבריטיות המצוינות שיצאו בשנים האחרונות, the take! מי שלא ראה, לרוץ!

הוסף רשומת תגובה