A Perfect Getaway הבריחה המושלמת

מותחן מ2009 ששוב משחזר את המתכון הקבוע של 'מי הרוצח', כמו סרטי 'הצעקה', 'טעות בכיוון', 'אני יודע מה עשית בקיץ האחרונים' וכל דומיהם, מעט שונה מהם בכך שהוא לא מתרכז בבני נוער אלא בזוג בשנות ה20\30 לחייו, שמגיע לטיול בהוואי ומשם הכל מסתבך.

מי שכתב וביים את הסרט הוא דייויד ת'ואי, מומחה למתח ולאקשן עם קבלות (כתב את 'הנמלט', כתב וביים את סרטי 'רידיק' ועוד לא מעט סרטים בסגנון), בתפקידים הראשיים אפשר למצוא את מילה גובוביץ' ('האלמנט החמישי', סרטי 'האויב שבפנים' ואני לא אשכח את ההופעה שלה ב'ז'אן דארק'), סטיב זאן (שנתקלים בו בתפקידים לא חשובים בלא מעט סרטים כמו למשל סרטי 'יומנו של חנון'), טימותי אוליפנט ('איזו מין שכנה', ה'סוכן 47' ב'היטמן', 'מת לחיות 4' ועוד, שלמען האמת הוא יליד הוואי) וקייל סנצ'ז (ששיחקה בעיקר בתכניות וסרטים לא מוכרישם), באחד מתפקידי המשנה אפשר לתפוס את כריס המסוורת' שלאחר הסרט הזה הספיק לככב ב'מסע בין כוכבים' וב'ת'ור'.

אני מוכרח להודות שהם הצליחו מעט להפתיע אותי, אבל רק מהסיבה שהתסריט מאד לא הגיוני, 90% מהשטיות שלהם גיליתי בשניה ורק את התעלומה הגדולה לקח לי טיפה יותר זמן לפתור (אבל עדיין, כשהגיע הרגע בו אנו מגלים מי הרוצח כבר אמרתי בודאות שאני יודע את התשובה וכמובן לא טעיתי, אני אוסיף להשוויץ ואציין שזה היה ההימור הראשון והיחיד שלי), כל הזמן צריך לחשוב איך מנסים להתחכם איתך ומאיפה תבוא ההפתעה, האם זה יהיה הפוך על הפוך או שזה יהיה הפוך על הפוך על הפוך שזה בעצם אומר שזה כל כך גרוע שמה שהיה כל כך ברור וגרם לך להרים גבה ולתהות הוא בעצם ברור מאליו (קצת הסתבכתי פה אה?).

יחסית לסרט מהז'אנר הזה הסרט הוא די מוצלח, המשחק ברמה סבירה ומעלה, למרות שיכלו לעשות קצת יותר, הצילומים – וואו! הוואי!! עושה חשק לנסוע ולשתות שם מקוקוס על החוף! מבחינת הגיוניות, גם של התסריט עצמו וגם של כמה עובדות בסרט, הם יכלו לעבוד על זה קצת יותר כדי שזה יהיה אמין יותר אבל מאחר ומדובר במותחן שאמור לספק הנאה נטו מצפיה בו אני אחליק להם גם את זה.

לסיכום, לא פסגת האיכות הקולנועית, אך מנגד גם לא תהומות הזוהמה שלא קשה למצוא היום (במיוחד בז'אנר המותחנים וסרטי ה'אימה' הזועתיים בשקל 90 שמסתובבים ברשת), די מהנה לצפות, למרות שלא מפתיע, עדיין רוצים לראות מה ואיך יקרה, אז עוד פעם הציון בIMDb תואם בדיוק את מה שאני חושב על הסרט והוא זוכה ממני לציון של 6.5 מתוך 10.

http://www.imdb.com/title/tt0971209/

1 תגובות על הביקורת:

שרון לוי אמר/ה...

על הסרט הזה ביססו משחקי יריות וההתנקשויות האחרות במחשב? או שזה סרט אימה לא מזיק שאפשר לראות גם בני נוער?

הוסף רשומת תגובה