Felon לשרוד מעבר לסורגים

סרט מ2008 בבימויו של ריק רומן ווג שזכה בעברית לשם מאד דרמתי לעומת שמו המקורי (בפשטות רבה – פושע) שמשלב מתח, אקשן, פשע והרבה דרמה, ומספר לנו את סיפורו של וויד פורטר (סטיבן דורף) ועל ההתמודדות שלו עם מעשיו, השלכותיהם, והסיבוכים אליהם הוא נקלע בהמשך הדרך.

יש בסרט משחק סופר משובח של כל הדמויות המרכזיות והמשניות כאחד, סטפן דורף (שבקושי אפשר לזכור סרט שלו מאז 'בלייד' הראשון, שם הוא שיחק את הערפד ה'מאסטר') נותן פה חתיכת הצגה, ואל קילמר (שעדיין דבוק לו הכנוי 'אייסמן' כבר 20 ומשהו שנים מאז 'אהבה בשחקים' ושלמרות ששיחק בלא מעט סרטים מאז הוא לא כל כך זכור באף תפקיד, גם לא בהיט, לא ראיתי עדיין 'קיס קיס בנג בנג' כך שיהנה מהספק שגם משם אפשר לזכור אותו) פשוט מהמם אותנו במשחק בוגר וקודר, הארולד פרינאו ('אוז', 'אבודים') פשוט גורם לך לרצות לקום בעצמך ולהתלונן עליו אם לא לחנוק אותו, נייט פארקר וסם שפרד מצוינים אף הם.

כל כך התחברתי לדמות הראשית, וויד פורטר וכל כך כואב על כל מה שקורה לו למרות שזה כל כך לא צודק, ואני חושב שכל אחד שרואה את הסרט היה אומר לעצמו בראש שגם הוא היה עושה אותו דבר בהתחלה, וכתוצאה בהמשכו של הסרט הייתי לגמרי לטובתו של וויד והצדקתי את כל מה שהוא עשה.

תסריט מצוין, במוי מצוין, עריכה מצוינת, קאסט טוב שמתאים כמו כפפה ליד עם משחק מצוין, פשוט סרט מצוין !

הייתי רוצה לציין עובדה מעניינת, ריק רומן וויג, שעד כה צילם איזה סרט וחצי ששווים לכלום (אפילו לא הגיעו לציון של 5 בIMDb), ביים את הסרט הזה וגם כתב אותו, כשמלבד הסרט העלוב שלו מ2001 הוא כתב גם תסריט למשחק מחשב שבמקרה יצא לי לשחק בו, ולמרות שדי אהבתי את המשחק, אני זוכר שמבחינת העלילה הוא היה עלוב למדי, כך שבהתחשב בהתרחשויות העבר הוא כתב וביים את הסרט הזה בצורה מעוררת הערצה, מאד הופתעתי לגלות שההתמחות של וויג בעולם הקולנוע היא בכלל בתחום שלא הייתי מעלה על הדעת, פעלולים (בסרטים מאד גדולים כמו 'זכרון גורלי' ו'הוק'), ככה שמבמאי\תסריטאי שלא עשה שום דבר ששווה יריקה עד היום זה צעד ענק קדימה ואני מצפה בדריכות לפרויקטים עתידיים שלו.
 
אם אתם אוהבים סרטי כלא אז אתם תקבלו חשק לראות את הסרט הזה שוב ושוב ותמליצו לכולם עליו כמו שאני עושה, אז.. אני ממליץ בחום לראות, סרט מאד חזק, אפל ואפילו מכעיס, שמקבל ממני ציון 9.5 מתוך 10.

http://www.imdb.com/title/tt1117385

0 תגובות על הביקורת:

הוסף רשומת תגובה