Moon ירח

דרמת מד"ב משנת 2009 בבימוי ותסריט של דאנקן ג'ונס שזהו סרט הביכורים שלו (יותר מאוחר הוא ביים גם את 'קוד מקור' עם ג'ייק ג'ילנהול) ובכיכובו הבלעדי (אתם לא מבינים כמה בלעדי) של סם רוקוול.

הסרט מספר על מספר ימים בתחנה כלשהי שנמצאת על הירח ומציג לנו התרחשויות ואירועים שקורים באותם ימים שגורמים לשלווה בה מתנהלת אותה התחנה להתערער וכל זאת מנקודת מבטו של סם בל (בגילומו של סם רוקוול), שמתפעל בעזרת רובוט (בדיבובו של קווין ספייסי) את התחנה.

לאורך חצי סרט פיהקתי בטירוף ורק חיכיתי שמשהו יזוז, אבל ברגע שקרה המפנה בעלילה אני התעוררתי יחד עם הסרט, שהפך בבת אחת מדרמה רדומה ומרדימה למעין מותחן סוחף שריתק אותי אליו, התהיות שהתעוררו בי עקב כל מה שקרה בסרט הכעס ממה שמתרחש וההזדהות שלי עם תחושת המועקה והמצוקה של הדמות הראשית גרמו לי בסופו של דבר להתחבר מאד לדמות ולסרט, עלילה מאד מקורית שיוצרת שלל קונספירציות בתחום עסקי שעדיין לא קיים.

עד היום יצא לי לראות מעט מאד סרטים שיש בהם הצגת יחיד של שחקן (כלומר אין עוד שחקנים לפני המצלמה בלפחות 90-95% מהסרט), 'להתחיל מחדש' עם טום הנקס שתקוע על אי בודד, '127 שעות' בו ג'יימס פרנקו מספר סיפור אמיתי של בחור שנתקע 127 שעות בנקיק והצליח לשרוד, 'קבור' עם רייאן ריינולדס בתוך ארון קבורה בעיראק והסרט הזה, עם סם רוקוול בתפקיד אדיר בתחנת חלל בירח, אם תחפשו קצת פורומים באנגלית תראו שיש כמה כאלו שתמכו בהחתמת עצומה שעל פיה סם רוקוול היה צריך לקבל מועמדות לאוסקר על התפקיד המושלם שלו בסרט הזה, ולא בכדי, רוקוול נותן פה תפקיד משולש (!!!!!) ומשחק מושלם (הוא גרם לי להיות בעד אחת מהדמויות אותן שיחק ולהיות סוג של נגד הדמויות האחרות, עד כאן הגיוני איכשהו, אבל הדמויות האחרות הן גרסה משובתת של הדמות שבעדה הייתי, והתנהגו באופן מאד דומה, שתבינו עד כמה חכם הסרט הזה מבחינת במוי תסריט ומשחק!), פשוט מאמינים לכל הבעה של השחקן הנפלא הזה, בהחלט ההופעה הטובה ביותר שלו (וקשה להיות טוב יותר מהתפקיד שהוא נתן ב'גרין מייל' ובאופן כללי מדובר בשחקן ענק ש'דופק הצגה' ומוסיף צבע ועניין בכל סרט בו הוא משתתף), באמת שאפו! אחת מתצוגות המשחק היותר טובות שנתקלתי בהן.

האפקטים משכנעים למדי, התפאורה גם היא מאד משכנעת וקיבלתי את ההרגשה שהעלילה אכן מתרחשת על הירח וזה לא נראה לי כמו סט שנמצא באיזשהו אולפן, אמנם ישנן כמה טעויות שלא לקחו בחשבון (כמו חוסר כוח הכבידה) אבל באופן כללי עשו עבודה משכנעת מבחינת האוירה של הירח.

בהחלט נהניתי וכל מי שהמלצתי לו וראה נהנה והסכים שסם רוקוול אמור לקבל אוסקר על ההופעה הכפולה ומשולשת שלו, פשוט משחק מדהים והופעת סולו בלתי נשכחת, מומלץ לאוהבי סרטים דרמטיים, כבדים, מעוררי מחשבות, מותחים וגם קצת אוהבי מדע בדיוני, בזכותו של סם רוקוול שמצליח לשאת את כל המשקל של הסרט לבד על גבו, ושללא ספק היה הבחירה הטובה ביותר לתפקיד, אני נותן לסרט ציון של 9 מתוך 10.

http://www.imdb.com/title/tt1182345

1 תגובות על הביקורת:

שרון לוי אמר/ה...

קודם כל אני שמחה שמאתי אדם שמעריך סרטים שהם כמו הצגות - שחקן או שניים שמחזיקים את הסרט לבד! דבר שני, יש עוד סרט כזה עם שון פן, ההתנקשות בריצ'רד ניקסון, בתרגום חופשי והוא פשוט מעולה! פן מחזיק את כל הסרט על כתפיו. מומלץ מאד ובטח יש למצוא בסרטים צפייה ישירה.

הוסף רשומת תגובה