Dead Man Down האישה מאחורי הנקמה



סרט שמאד קשה לבקר מבלי להסגיר ספוילרים ולכן, איתכם הסליחה, יכול להיות שאני אחרוג מעט ממנהגי והביקורת הבאה עלולה להסגיר מה קורה בערך שלושת רבעי שעה אל תוך הסרט (אני אשתדל שלא, אבל לא מבטיח), מדובר בדרמת פשע פעלתנית (למרות שאני אישית לא מתייג אותו כדרמטי) משנת 2013 שבמרכזה מסע נקמה של איש אחד נגד שני ארגוני פשע, כשברקע נשזר בתוך הסיפור הזה סיפור אהבה, הסרט קצת מפתיע בהתחלה אך לקראת הסוף הופך לבנאלי וצפוי, חבל, כמו שניתן להבחין הוא קיבל שם נוראי בעברית שלא מזכיר בכלל את שמו המקורי ובנקודה מסוימת נדמה כאילו הוא הורס את כל מה שעלול להתרחש בסרט, אם זה קורה או לא, תבינו לבד.

את הסרט ביים הדני נילס ארדן אופלב (בעיקר סרטים וסדרות סקנדינביים כשהבולט בינהם הוא 'נערה עם קעקוע דרקון' בגירסתו השוודית), המשחק טוב, הצילומים מרשימים ובסך הכל עבודה טובה של הבמאי, את התסריט כתב ג'.ה. ווימן ('המקסיקני', בארבע שנים האחרונות גם היה שותף לכתיבת פרקים של 'פרניג''), התסריט מתחיל טוב ונגמר צפוי, הדמויות די מקוריות ונחמדות, ככה שבגזרה הזו התסריטאי עשה מה שנקרא חצי עבודה, כי כמו שאני אומר תמיד, עדיף סרט שמתחיל רע ונגמר טוב מאשר ההיפך.


השחקנים הבולטים ביותר בסרט הם קולין פארל ('תא טלפון', 'דו"ח מיוחד') בתפקיד הראשי של ויק(טור), נומי ריפייס (מוכרת לקהל האמריקאי אחרי שהופיעה ב'פרמתיאוס', שיתפה פעולה עם הבמאי כשגילמה את הנערה בגירסה השוודית של 'נערה עם קעקוע דרקון' וב'טרילגיות המילניום' בכלל) בתפקיד ביאטריס, שכנתו הצרפתיה של ויק, דומיניק קופר ('הכפיל של השטן', 'קפטן אמריקה') וטרנס הווארד ('מלחמות הראפ', 'התרסקות') בתפקיד אלפונס, מלבד האחרון שהוא אמריקאי מדובר באירי (שמשחק הונגרי), שוודית (שמשחקת צרפתיה) ואנגלי (שמשחק אמריקאי), הם עושים עבודה די טובה, כשפארל מתבלט מעל כולם עם תצוגה משכנעת למדי של משחק.

הסרט מביא כמה אפקטים מגניבים של אקשן, כל התכנון של סצנות הפעולה מתוכננות ומבוצעות כראוי, בהחלט סרט מקצועי בגזרה הזו, גם שאר האספקטים המקצועיים איכותיים למדי ולא קלטתי יותר מדי נפילות.

בשורה התחתונה זה 'סתם עוד סרט', לא משהו שיחקק בזכרון שלי לעד, הוא מקורי במידה, אך זה מסתיים איפשהו לקראת הסוף והופך לסרט שגרתי ולא מרגש, שלא נדבר על זה שהוא גם לא הגיוני מאותה הנקודה בערך, לא קיבלתי ממנו איזשהו מסר יוצא דופן, לא התרגשתי במיוחד, אולם צחקקתי פה ושם אבל זהו, לא יותר.

סרט בינוני פלוס שמעביר את הזמן בסבבה, אל תצפו למשהו שישנה לכם את תפיסת העולם, אם אין לכם משהו טוב יותר לצפות בו, תתפשרו על הסרט הזה, מקבל ממני ציון סביר של 6 מתוך 10.

0 תגובות על הביקורת:

הוסף רשומת תגובה