Iron Man 3 איירון מן 3



עוד סרט קומיקס עתיר תקציב מבית היוצר של מטחנת המזומנים של מארוול, למוד ניסיון ניגשתי לסרט נטול כל ציפיות לגבי הריאליסטיות שתוצג בו (ואכן לא היתה כזו) והתיחסתי אליו כפי שאמורים להתיחס אליו – בידור נטו!

הסרט מביא אלינו שוב את אחד מגיבורי העל האהובים ביותר בימינו (אחרי שהסרט הראשון בסדרה מ2008 אחראי על הקאמבק שלו לתודעה הגלובלית) – טוני סטארק, או איירון מן אם תרצו, המליונר הציני והזחוח בעל הכוונות הטובות, אחרי 3 סרטים בכיכובו (שני סרטי 'איירון מן' ו'הנוקמים') כבר אין יותר מדי מה לחדש, ואחרי צפיה בסרט הזה, שמעט שונה מהאחרים, די מסתמן שהסדרה הזו הגיעה אל קיצה ואת הגיבור הזה נזכה לראות רק בסרט הבא של 'הנוקמים' (או בתפקידי אורח בסרטי מארוול השונים).
הפעם איירון מן מקבל פגז מן העבר, כשהוא נאלץ להתמודד עם כל מיני שדים שהוא יצר בעוון חטאיו בעבר (13 שנים לפי עלילת הסרט), הוא כבר שכח, אבל הם לא שכחו ולא סלחו, ובקרב הזה, בשונה מהקרבות הקודמים, איירון מן נראה פגיע מתמיד וכוחותיהם של אויביו לא נופלים מכוחותיו שלו (בנוסף למרכיבים אנושיים באישיותו שאנו נחשפים אליהם), האם איירון מן יצליח שוב להציל את המצב? (נראה לי שבסרטים הללו זו שאלה רטורית).

Rosemary's Baby תינוקה של רוזמרי



דרמה מסתורית (מוגדרת בIMDb גם כסרט אימה, אך אני לא מסכים עם השיוך הזה) של רומן פולנסקי ('הפסנתרן', 'צ'יינה טאון'), הסרט הינו עיבוד קולנועי לספרו של איירה לוין ('נשים מושלמות' ו'הנערים מברזיל' גם הם עיבודים קולנועייים לספריו), כשפולנסקי אמון גם על מלאכת כתיבת התסריט, הסרט נחשב למבריק ומתברג באופן קבוע לרשימות סרטי האימה הטובים בהסטוריה, כשכל המידע הזה באמתחתי ישבתי לצפות יחד עם חברי רועי בסרט, אך האם הוא עמד בציפיות?

בתחילת הסרט אנו מכירים את רוזמרי ואת בעלה גאי וודהאוס (שחקן תאטרון וטלויזיה) בחיפושיהם אחר דירה חדשה, הם בוחרים דירה מסוימת (ומעט מסתורית) ופוגשים את השכנים החטטניים מיני ורומן קסטבט, זמן קצר אל תוך הסרט אנו מגלים שרוזמרי בהריון, כשיותר מדי אנשים מתערבים ומבודדים אותה במהלכו, מה שמעלה המון תהיות, אך לא מצדה של רוזמרי, וכשהן מגיעות, היא כבר עמוק בתוך הבוץ, האם היא תצליח להחלץ מהצרה אליה נקלעה? מה יהיה עתיד התינוק שלה? צפו וגלו!

Shame בושה



סרט דרמה בריטי משנת 2011 שמלבד כמה קופות, שבר גם כמה מוסכמות ומציג תכנים שעד כה לא נתקלנו בהם בקנה מידה שכזה ועל במה כזו מרכזית, סרט מאד בוטה שמתעסק עם נושאים מאד רגישים, סרט יוצא דופן ללא ספק.

במרכז העלילה נמצא ברנדון (פאסבנדר), ברנדון הוא בחור נאה ומטופח בשנות ה30 המוקדמות לחייו, רווק ניו-יורקי ומנהל חיים של המעמד הבינוני-גבוה, הוא גר בבניין דירות יוקרתי למדי ומחזיק במשרה במשרד בעיר, כל יום חנוט בחליפה הוא יוצא לעוד יום עבודה ברכבת התחתית, הכל נראה נורמלי לכאורה, אך מתחת לכל זה ברנדון מכור לסקס, בין אם זה סקס מזדמן, פורנוגרפיה או נערות ליווי, וכיצד יודעים שאדם מכור למשהו? כאשר שגרת חייו סובבת סביב ההתמכרות שלו ומשבשת את שאר השדות בחייו, כאשר הוא לא יכול לנהל חיים תקינים באשמת ההתמכרות הזו, ובמהלך הסרט אנו למדים עד כמה הוא מכור לסקס ועד כמה ההתמכרות הזו מערערת את חייו ואת מה שהם אמורים היו להיות בנקודה שכזו בחיים, בתפקיד הראשי הנשי נמצאת דמותה של סיסי (מוליגן), אחותו הצעירה של ברנדון, בחורה מעט מוזרה וחסרת אחריות, כשהיא נכנסת לחייו היא מעוררת בו מגוון רגשות ומערערת את חייו ואת תפיסתו לגביהם, טיב היחסים בינהם לא ממש מוגדר וחווה עליות וירידות וההסטוריה שלהם טעונה אך לא מוסברת ונתונה לאינטרפטציה של הצופה.

The Astronout Farmer החוואי האסטרונאוט


סרט דרמה משנת  2006 ששמו באנגלית הוא סוג של משחק מילים כש'פארמר' הוא גם שם המשפחה של הדמות הראשית וגם חוואי בתרגום לשפות אחרות, הסרט אמנם נסחף לעתים למחוזות הקיטש ההוליוודי שראינו כבר כל כך הרבה פעמים (התבנית של הסרט די קלאסית, ואני לא חובב גדול של סרטים כאלו בדרך כלל, עם זאת, הצלחתי להשאר מרותק אליו וגם ציפו לי בתוכו כמה רגעים לא צפוים).

במרכז העלילה נמצא צ'ארלס (צ'ארלי) פארמר, בעל חווה בדרום ארצות הברית שחי בביתו יחד עם אשתו (מלצרית בדיינר) ועם שלושת ילדיו (שפרד, סטנלי וסאנשיין), עד כאן הכל נשמע נורמלי, אבל כמו שמרמז שמו של הסרט יש כאן עוד אלמנט, לא כל כך שגרתי, באסם שלו, פארמר בונה טיל, שבעזרתו הוא מתכוון לטוס לחלל ולהקיף את כדור הארץ (בצעירותו היה בחיל האויר האמריקאי ואף נכלל בתכנית החלל, כשבאמתחתו כל הידע והאימונים הדרושים למשימה שכזו), הסרט מתמקד בתא המשפחתי הזה ועם התמיכה של כולם בפארמר בדרך להגשים את החלום שמלווה אותו מאז ומתמיד, אך הדרך אל המטרה הזו משובצת במכשולים רבים, מחוסר המזומנים שלו, דרך האיום של הבנק לעקל את כל רכושו ועד לסוכניות הביון שלא רואות בעין יפה נסיון של אזרח מן המניין לנגוע בכוכבים, האם בסופו של דבר, כנגד כל המכשולים יצליח פארמר להגשים את החלום? צפו וגלו!