Puss In Boots החתול של שרק

אני חייב לפתוח בכך שאני אצהיר שזהו הסרט שזכה לשם העברי העלוב ביותר שאני מכיר, פשוט חוסר יצירתיות מדהים, משהו כל כך עלוב שעוד לא נראה כמותו, כולם מכירים את הדמות 'החתול במגפיים', וזהו אפילו שם די נחמד, אז למה לא להשתמש בצירוף המילים הנחמד הזה בתור הכותרת של הסרט? 'החתול של שרק' זהו שם כל כך מסריח ועלוב שהוא מוציא את החשק לצפות בו, וגורם לצופה לחשוב שאולי שרק יופיע בו (מנסים למשוך קהל וכסף כנראה) אפילו אין בו יותר מדי ריפרנסים לסרט על הענק הירוק, מדובר על סרט שמספר על אחת מהדמויות מסדרת הסרטים המפורסמת וגורפת המיליארדים ואפילו מדובר בסרט מוצלח לטעמי, גם ממרבית הסרטים של שרק (הסרט הראשון ואולי השני מתעלים על 'החתול').

מדובר בסרט אנימציה מלא בהומור והרפתקאות משנת 2011 שמביא את סיפורה של הדמות 'פוס' שמופיעה בכמה מסרטי 'שרק', את הדמויות הראשיות בסרט מדובבים אנטוניו בנדרס ('זורו', 'הלוחם ה-13'), סלמה האייק ('פרידה', 'דספרדו'), זאק גליפיאנאקיס (סרטי 'בדרך לחתונה עוצרים ב..', 'אל תלחצי אני בדרך', עוד שני סרטים עם שם נוראי בעברית) ובילי בוב ת'ורנתון ('סלינג בלייד', 'מונסטר בול'), כולם מדובבים פשוט נפלא והסרט מלא חיים וצבע, את הסרט ביים כריס מילר (שביים גם את 'שרק' השלישי), שהיה שותף ליצירתם של לא מעט סרטי אנימציה בכל מיני תפקידים, מאנימטור, דרך תסריטאי ובמאי ועד למדובב, לכתיבת התסריט היו שותפים חמישה תסריטאים, כולם תסריטאים שכבר היו שותפים ליצירת סרטי אנימציה והסרט מתבסס על הדמויות אותן יצר שארל פרו, הסופר הצרפתי בן המאה ה17 שנחשב לאחד מאבות סיפורי המעשיות לילדים (בין היתר כתב את 'כיפה אדומה', 'היפהיפיה הנרדמת', 'סינדרלה' ועוד ועוד).

הסרט, בדומה לסרטים של שרק משלב עלילה מקורית עם סיפורי אגדות מוכרים וידועים ('ג'ק ואפוני הפלא' 'האווזה וביצי זהב' ועוד), השילוב הפעם מאד מוצלח ונרקמת עלילה מאד מהנה, הסרט מאד מצחיק והוא קליל מאד וכיפי לצפיה, יש בו לא מעט קריצות לקהל מבוגר וזה משהו שאני מאד אוהב בסרטי אנימציה ונראה שהטרנד הזה הולך וגובר ככל שמתקדמות השנים, בהחלט סרט ששווה צפיה גם למי שכבר אינו ילד.

הפסקול של הסרט גם הוא מאד חביב וכמו בכל סרטי האנימציה משחק תפקיד חשוב, הדמויות עצמן מעוצבות נפלא ובסך הכל מבחינה מקצועית הסרט נעשה ברמה גבוהה מאד.

הייתי ממליץ לכל מי שצופה בסרט לצפות גם בסרטון בן כמה דקות שיצא מעט אחרי ומציג מעשיה של פוס עם עוד שלושה חתלתולים המכונים 'דיאבלוס', כמה קצר ככה מצחיק.

אני כותב את הביקורת הזו שבוע אחרי שצפיתי בסרט וזו כנראה הסיבה לכך שהיא דלה יחסית ולוקה בפרטים, מדובר בסרט קליל וקצר שאמנם מאד הצחיק אותי בשעתו אך זהו אינו סרט שסצנות ממנו נחקקות בזכרון ומלוות את הצופה בו תקופה ארוכה, עמכם הסליחה.

סרט מאד חביב ומומלץ לכל מי שאוהב סרטי אנימציה, שעה וחצי של הנאה וצחוק, מקבל ממני ציון נאה של 7.5 מתוך 10.

0 תגובות על הביקורת:

הוסף רשומת תגובה