The Awakening ההתעוררות

מותחן אימה בריטי מ2011 שעלילתו מתרחשת באנגליה של אחרי מלחמת העולם הראשונה אי שם בשנת 1921, במרכז העלילה עומדת גברת פלורנס קת'קארט, מומחית במתן הסברים הגיוניים לארועים שנראו על פניהם כפרא-נורמלים, משהו בסגנון סדרות כמו TAPS שאפשר לצפות בהן בימינו, המקרה הבא אליו נקראת פלורנס נראה לה שגרתי, אך כצפוי כאן הכל מתחיל להיות מפחיד ומותח (לא כל כך האמת..), היא נקראת לברר מה גרם לילד למות באחד הלילות בפנימיה גדולה שסובלת מהמון דיווחים על רוח מסתורית שעוברת בין מסדרונותיה.

ניק מרפי (יוצר בריטי שאני לא מכיר אף אחד מהפרויקטים הקודמים שהוא היה מעורב בהם) ביים את הסרט וכתב את התסריט אליו יחד עם סטפן וולק (גם הוא לא מוכר במיוחד), כנקודת התחלה סרט אימה הוא לא הגיוני מבחינת חוקי הטבע או דברים מהסוג הזה, אך בסוף הסרט הזה אין כל הגיון גם מבחינה לוגית, מה שמתברר בסופו של דבר פשוט בלתי אפשרי, גם הסרט לא מספיק מקורי (כמו הרבה סרטי אימה אחרים) והוא נראה כמו מישמש של סרטי אימה קודמים ומוצלחים הרבה יותר (עלו לי לראש סרטים כמו 'האחרים' ו'בית היתומים'), בסרטי אימה במאים מוצלחים בתחום יכולים להגיע להישגים מרשימים מאחר וכל הקטעים המפחידים הם באחריותם, והפעם פשוט לא היו מספיק רגעים מסמרי שיער וסוחטי צרחות, ציון בינוני בגזרת הפחד.

הכוכבת של הסרט היא רבקה הול ('גנב עירוני', 'ויקי כריסטינה ברצלונה') בתפקיד של פלורנס, דומיניק ווסט (שקשה להאמין שהוא למעשה בריטי אחרי תפקידו האלמותי כמק'נולטי ב'הסומיה' המצוינת) מגלם את רוברט מאלורי, אחד ממנהלי הפנימיה והאדם שמזמין את פלורנס לחקור את המאורעות אחרי שהתבקש לעשות כך מפי אם הבית, מוד, אותה משחקת אימלדה סטאונטון ('שייקספיר מאוהב', 'וירה דרייק') ושחקן אחרון שראוי לציון הוא איזאק המפסטיד רייט (מלבד הסרט הזה יש לו תפקיד בודד בתחום הבידור – בראן סטארק, הילד הנכה מ'משחקי הכס') שמשחק את טום, אחד מהילדים בפנימיה, אני חייב לציין שהמשחק די הרשים אותי, במיוחד בהתחשב שמדובר במותחן אימה.

מבחינת אפקטים, ציפיתי להרבה יותר, למרות שמדובר בהפקה בריטית ('המדרון', אחד ממותחני האימה הטובים שיצא לי לצפות בהם גם הוא מגיעה מן הממלכה המאוחדת), עם זאת, ההפקה הצליחה לייצר תחושה מאד אותנתית לגבי התקופה בה מתרחשת העלילה ובהחלט נראה כאילו הכל מתרחש לפני 90 שנים באיזור כפרי ואפרורי של אנגליה, מבחינת הפס-קול, כמעט ולא שמתי לב שקיים אחד כזה, גם היוצרים לא ניצלו מספיק את היכולת להתעסק עם המוזיקה כדי ליצור מתח ופחד וזה חבל.

סרט בינוני, ולא יותר, מומלץ רק לחובבי אימה שאין להם סרט טוב יותר לראות, מקבל ציון בינוני של 5.5 מתוך 10, בהחלט לא מסוג הסרטים שאזכור בעוד שנה מהיום.

1 תגובות על הביקורת:

Unknown אמר/ה...

סרט אימה בריטי נשמע מעולה. ורבקה הול מקסימה. אני אוהבת אותה עוד הרב הלפני "ויקי כריסטינה.." מיד הולכת לצפות בסרט בצפייה ישירה.

הוסף רשומת תגובה