Man on a Ledge אדם על הקצה

מותחן משטרתי מ2012 שלמרות ששמו העברי הוא תרגום מדויק של השם המקורי, הוא פשוט הרבה יותר טוב מאחר והוא מתאר את הלך הרוח של הסרט בכל המובנים, נדיר ונהדר לראות שזה קורה לפעמים, רובו של הסרט מתנהל כשניק קסידי (וורת'ינגטון) נמצא על סף קפיצה מהקומה ה21 של מלון ניו-יורקי כשמסביבו המולה רבתי, למטה תקשורת וקהל גדול ובחדר מאחוריו צוותי ניהול משא ומתן משטרתי ברשותה של הבלשית מרסר (בנקס), כשברקע ישנן עוד דמויות רבות.

בלי להסגיר יותר מדי על מי ומה קורה, רק אגיד שניק הוא שוטר לשעבר, עבריין מורשע שנאשם בגניבת יהלום בשווי עשרות מיליוני דולרים מאיל הון כוחני, ולאורך כל הדרך הוא טוען שהוא חף מפשע ושהוא הופלל, וכל מה שקורה בסרט הוא ניסיון שלו לנקות את שמו, גם אם זה יעלה לו בחייו.

במאי הסרט הוא הדני אסגר לת', שזהו סרט עלילתי ראשון שהוא מביים (יש לו ברזומה סרט דוקומנטרי מ2007) והוא בנו של המשורר והבמאי הדוקומנטרי יורגן לת', מי שכתב את התסריט לסרט הוא פאבלו פנייבס, יליד ונצואלה ובנם של שורדי שואה יהודיים מהונגריה שעבודתו על תסריטים כללה עד הסרט הזה אך ורק סרטי טלויזיה, הוא מפורסם גם ככותב צללים, ובכן מצוות כל כך לא מנוסה בכל הקשור לסרטים בקנה מידה שכזה הם בהחלט הצליחו להפתיע אותי לטובה, הבמאי אמנם לא מצליח לסחוט מהשחקנים הופעה יוצאת דופן, והתסריט הוא בעל חורים רבים ובסך הכל גם די שקוף, אך עדיין הסרט מבוים כראוי והתסריט מספיק מותח כדי לגרום לצופה להנות מכל רגע בו.

השחקן שנבחר להוביל את הסרט הוא סם וורת'ינגטון ('אוואטר', 'התנגשות הטיטאנים'), בתפקידי המשנה אפשר למצוא את אליזבת' בנקס ('שלושת הימים הבאים', 'זאק ומירי עושים פורנו') שלמרות שפרצה לקולנוע בסרטים קומיים מתחילה להשתתף בלא מעט מותחנים (בינהם גם 'משחקי הרעב' המדובר), ג'יימי בל ('בילי אליוט', 'הרפתקאות טין טין') מגלם את ג'ואי, אחיו של ניק וג'נסיס רודריגז (בעיקר טלנובלות דוברות ספרדית, אך בקרוב תופיע לצידו של וויל פארל ב'קאזה דה מי פדרה') בתפקיד אנג'י, חברתו של ג'ואי, וכמה שזה לא יפה המילה היחידה שתתאר אותה בצורה הטובה ביותר היא 'כוסית', צריך לראות בכדי להאמין, יחד עם ג'ואי אלו הדמויות שמעלות מדי פעם חצי חיוך כשבין השחקנים יש כימיה טובה, שחקן נוסף שראוי להזכיר את השתתפותו בסרט למרות תפקיד די משני הוא אד האריס ('נפלאות התבונה', 'הסטוריה של אלימות') שכרגיל מספק את הסחורה, ישנם עוד שחקנים שלבטח נתקלתם בפניהם בסרטים וסדרות אחרים אך התפקידים הראשיים הם אלו שהזכרתי.

הסרט לא מציג יותר מדי אפקטים, או דברים בסגנון, אני מאמין שמה שנראה בסרט כמו ריצה על קצה ביניין בקומה ה21 נעשה למעשה באולפן כשהקרקע נמצאת מקסימום מטר למטה אך בהחלט זה היה נראה מציאותי בסרט, אז כל הכבוד, גם הפסקול היה מאד קצבי והוסיף מאד לאוירה.

הסרט היה כאמור שקוף בכלליות אך בכל זאת הייתי במתח לגבי מה שיקרה, נכנסתי לסרט וממש הרגשתי אותו, הייתי לגמרי לטובתו של ניק ובהחלט החזקתי לו אצבעות לאורך כל הצפיה בסרט וכמה פעולות של הדמות הזו גרמו לי להכנס עוד יותר לאוירה ולהתרגש מהסרט, היו גם כמה קטעים שעצרתי בהם את הנשימה ובסופם שחררתי אנחת רווחה של 'פוווו.. זה היה קרוב', כיף לצפות בסרט מתח שגורם לך לתחושות ותגובות שכאלו, הסרט באוירה הכללית שלו מזכיר הרבה סרטים אחרים כשבינהם 'צלף', 'ג'ון קיו' וגם קצת את 'האיש שבפנים', בקיצור כל מיני סרטים שמערבים משא ומתן שהמשטרה מעורבת בו, יתרון נוסף של הסרט הוא שהוא הצליח להעלות על פניי גם חיוך או שניים במהלך הצפיה בו וגם זה היה נחמד, עוד עניין שראוי להתיחסות הוא זה שנראה כי היוצרים לוקחים את הסרט בקלות הדרושה ולא מנסים להציג אותו כסרט איכותי, מלא דרמה וכבדות, הם משחררים קריצה מדי פעם ובאופן כללי אם כבר רואים סרט 'לא איכותי' עדיף שהוא לא יחשיב את עצמו ככזה, בהחלט מוסיף לו במקום שיגרע ממנו.

אז מה היה לנו? מתח? יש! כמה קריצות קומיות? יש! קצת אקשן להזרים את האנדנלין? יש! וכוסית ברמה שלא רואים בכל יום? יש! ועוד איך יש! מומלץ לכל חובבי המותחנים וסרטי הפעולה, לבוא בראש טוב וחיובי ולא לצפות ליצירת מופת קולנועית, סרט מהנה ומבדר בן שעה ו40 בסך הכל, למרות שהיה אפשר למתוח אותו יותר מבלי שהייתי מתלונן על כך, מקבל ממני ציון נאה של 7.5 מתוך 10.

0 תגובות על הביקורת:

הוסף רשומת תגובה