Thirty Minutes Or Less שלושים דקות או פחות

קומדיית פעולה משנת 2011 בה שליח פיצה תמים נקלע לסיטואציה בלתי אפשרית כשהוא חייב לגייס מאה אלף דולר בתוך 10 שעות כשחייו תלויים בכך.

הסרט די משעשע ולצד סצנות טובות למדי של אקשן יש גם לא מעט צחוקים, הסרט פונה לקהל צעיר יחסית (טינאייג'רים וקצת מעל) ואנשים מבוגרים או צעירים מדי לא ממש יעופו על הסרט לפי דעתי, בסך הכל יש איזון די טוב בין הז'אנרים שבו ולדעתי הוא נוטה יותר לכיוון הקומדיה מאשר לכיוון האקשן.

כותבי התסריט הם מייקל דיליברטי ומת'יו סאליבן, וזהו הסרט הראשון אותו הם כותבים, גם הבמאי הוא לא בעל ניסיון עודף, ומלבד כמה סדרות וסרט קאלט אחד ('זומבילנד') גם לא עשה הרבה, מדובר בבמאי רובן פליישר, אמנם הסרט לא ממריא לגבהים אך רואים שיש פוטנציאל לחבר'ה הללו, במיוחד לפליישר, שכבר הוכיח עם סרטו הראשון שנעשה רק ב2009 וכבר מקבל מעמד של סרט קאלט.

השחקנים בסרט הם ברובם שחקני קומדיות, בדמות ניק, שליח הפיצה והכוכב הראשי ניתן למצוא את השחקן שעולה ועולה בשנים האחרונות ג'סי אייזנברג (ששילב עם פליישר פעולה ב'זומבילנד' וכולם זוכרים אותו כמארק צוקרבג, מייסד הפייסבוק ב'רשת החברתית', תפקיד אשר זיכה אותו במועמדות לאוסקר), את תפקיד חברו הטוב צ'ט משחק עזיז אנסרי ('אחי, אני אוהב אותך', 'אנשים מצחיקים'), בפינה השניה אפשר למצוא את דני מק'ברייד ('הוד מעלתך', 'פיינאפל אקספרס') ואת ניק סוארדסון ('הילד של סבתא', 'לזרום עם זה'), בתפקיד נוסף הופתעתי למצוא את מייקל פניה ('התרסקות', 'על הכוונת') שמרבה לשחק תפקידים רציניים בסרטים גדולים יותר בתפקיד לא אופייני של גנגסטר היספני, ובכן המשחק אמנם די עלוב אך מתאים בדיוק לסרט בסגנון כזה.

מה שהפתיע בסרט הוא כמה הוא היה מקצועי בהיבטים הטכניים שלו, הצילומים של הנסיעות במכוניות ועוד כמה פיצוצים בהחלט נעשו באופן מהוקצע ומוקפד, וואלה שיחקו אותה, הפס קול היה ממש לא מורגש ולכן אני לא חושב שהוא ראוי לשבח.

הסרט היה מאד צפוי, מההתחלה אפשר היה לראות את הנולד, אך בכל זאת נהניתי לראותו, הוא גם לא נמרח יותר מדי ונמשך כ80 דקות, שזה הרבה פחות מרוב הסרטים.

למי שיש לו ראש צעיר ובא לו להעביר קצת את הזמן בלי לחשוב יותר מדי, מומלץ לראות עם חבר או כמה, מקבל ממני ציון סימפטי של 6 מתוך 10 (שוב בIMDb דייקו עם 6.2 שתפור בדיוק למידותיו).

http://www.imdb.com/title/tt1622547/

0 תגובות על הביקורת:

הוסף רשומת תגובה