Pandorum פנדורום

מותחן מדע בדיוני משנת 2009, שמספר על ההתרחשויות על סיפונה של ספינת החלל (המפלצתית בגודלה) אליסיום, הסרט מתרחש בעתיד בו לאחר סוג של התפוצצות אוכלוסין שגררה אחריה רעב וזיהום רב לכדור הארץ מחליטים להעביר חלק מאוכלוסיית כדור הארץ לכוכב לכת חדש ובו יקימו מחדש את הציויליזציה.

את הסרט ביים הבמאי הגרמני כריסטיאן אלוארט ('תיק 39', 'נוגדנים' הגרמני) והוא גם כתב אותו יחד עם התסריטאי טרביס מילוי (שלא עשה כמעט כלום, ובטח לא משהו שראוי לציון), לפי העבודות שלו עד היום, אלוארט מסתמן כיוצר עולה בז'אנר המתח והאימה, ואחרי הסרט הזה אני חושב שהוא טוב יותר מהממוצע בשוק הסרטים הללו ובעתיד אשמח לצפות בסרטים נוספים שלו.

כבר מפתיחתו של הסרט אנו עוכבים אחרי שניים מהאנשים שעל הסיפון, באוור, בגילומו של בן פוסטר ('המכונאי', 'השליח') ופייטון, אותו מגלם דניס קוויד ('היום שאחרי מחר', '8 צדדים לאמת'), הם נמצאים במצב של די-אוריינטציה ומנסים להבין מה בדיוק קורה מסביבם.

ספוילר! למרות שבתחילתו של הסרט מקבלים תחושה שיכול להיות ששני השחקנים בשתי הדמויות שהזכרתי יהיו היחידים שנראה על המסך, לאט לאט מתווספות להן דמויות נוספות, אני חייב לציין שכל השתלשלות הארועים מאד לא מציאותית ונראית מוגזמת בהתחשב שהם נמצאים שם כל כך הרבה שנים (תגלו בסוף כמה בדיוק... אני הייתי מאד מופתע), אני לא מבין איך יכול להיות שדווקא שכשבאוור התעורר התחילו האירועים להתגלגל כפי שהם התגלגלו ופתאום אנשים אחרים התחילו להבין שכדאי להם לעבוד ביחד, יותר מדי הזוי בשבילי, השחקנים שמגלמים חלק מהדמויות הנוספות בסרט הם קאם ג'יגנדט ('לעולם אל תכנע', 'המאמין'), אנטה טראו (שחקנית גרמניה שזהו סרטה האמריקאי הראשון, אך כרגע היא עובדת על הסרט החדש בסדרת 'סופרמן') ונורמן רידוס ('הקדושים מבוסטון' 1 ו2, הסדרה 'המתים המהלכים').

הסרט מזכיר בכמה מובנים את 'המדרון' הבריטי, מבחינת הצילומים, השימוש בסטיקלייטים, החבר'ה הרעים בסרט, כלומר המפלצות שגם כאן אין הסבר איך הם התפתחו למה שאנחנו רואים מאד מזכירים את היצורים המבהילים של 'המדרון', כל האוירה של 'עדיף למות כי אי אפשר לברוח מכאן' וכל הקלסטרופוביה שפשוט מצליחים להעביר אל הצופים מאד מזכירים תחושות שקיבלתי כשצפיתי ב'המדרון', בכלל כמה סצנות (כמו בריכת הדם כשמסביב יש עצמות) היו יותר מדי דומות לסצנות שכבר ראיתי במותחן האימה הבריטי הנהדר שלפי דעתי הוא הרבה יותר מוצלח מ'פנדורום' ונחמד לראות שהוא כבר מהווה מקור השראה ליוצרים אחרים.

למרות עלילה מאד לא מציאותית, כמה מהלכים שאף אחד לא היה עושה לו היה מדובר בחייו האמיתיים, ויותר מדי צירופי מקרים של 'בזמן הנכון במקום הנכון', הסרט מתח אותי ועניין אותי, ציפיתי להרבה פחות ודי הופתעתי מרמת המתח והעניין שגיליתי בסרט, יחסית למה שחשבתי שאקבל הוא גם היה לא צפוי והסוף היה טוב מאד.

מבחינה טכנית הסרט היה טוב אבל היו כמה מקומות לשיפור, חלק ממה שהוצג נראה לא אמיתי, התנועות נראו בלתי מתקבלות על הדעת ונראה היה כאילו מדובר בהילוך מהיר משולב עם עבודת מחשב, פשוט רע, לעומת זאת, הסט שנבנה היה מאד טוב, התלבושות, האיפור, הכל מאד מקצועי והצליח להכניס אותי לאוירה של החללית.

השחקנים לא נדרשו להפגין יכולות משחק יוצאות דופן ולכן התוצאה על המסך די פושרת.

בסך הכל מדובר בסרט נחמד שדי הפתיע אותי לטובה, לכל מי שאוהב מותחנים שמשלבים קצת אימה או אקשן, אתם אמורים לאהוב את הסרט הזה, מבחינתי הוא היה קצת יותר מדי לא מציאותי (מבחינת פעולות שנעשו בו וצירופי מקרים שהתרחשו בו), מקבל ממני ציון סימפטי של 6.5 מתוך 10.


http://www.imdb.com/title/tt1188729/

0 תגובות על הביקורת:

הוסף רשומת תגובה