Johnny English ג'וני אינגליש

קומדית פעולה משנת 2003 בכיכובו של רואן אטקינסון, או 'מיסטר בין' בשבילכם, הסרט הוא מעין פרודיה על סרטי פעולה בסגנון 'ג'יימס בונד' ו'משימה בלתי אפשרית', אפשר להגיד שזו גרסה מעודנת ופחות גסה של 'אוסטין פאוורס' הפרוע.

העלילה עצמה מביאה את סיפורו של ג'וני אינגליש, עובד משרדי בסוכנות הביון הבריטית, שלאחר השתלשלות מקרים ביזארית הופך איכשהו לסוכן שטח, ותסמכו על אטקינסון שהוא כבר ימצא דרך לעשות את זה מצחיק מספיק, כמובן שכל קשר בין העלילה למציאות הוא מקרי לחלוטין, והסיטואציות שמתפתחות הן מאד בלתי מתקבלות על הדעת, ובכל זאת, למרות שהסרט היה מאד צפוי, חלק מהפעולות שמוצגות בו היו מקוריות למדי ולא מעט פעמים צחקתי ממה שקרה על המסך.

הסרט מאד מקצועי בכל מה שקשור לאיכויותיו הטכניות, צילומים יפים, פעלולים מדהימים, ואפקטים שלא היו מביישים אף סרט פעולה גדול, לא נופל מסרטי 'בונד' בכל מה שקשור להיבטים הללו, וזה משהו שלא ציפיתי להתקל בו בסרט שכזה, אז שיחקו אותה.

הבמאי של הסרט הוא פיטר יואיט ('דלתות מסתובבות', אך מלבד זאת הוא ידוע יותר כשחקן), את התסריט כתבו רוברט וויד וניל פורויס (שכתבו 5 סרטי 'בונד') ו-וויליאם דייויס ('הדרקון הראשון שלי', 'החתול של שרק'), כל המוזכרים, מלבד הבמאי יואיט היו גם מעורבים בסרט ההמשך שיצא לאחרונה, נראה כאילו הם יישמו בסרט את כל הרעיונות ההזוים שהם לא יכלו לשלב בסרטי בונד רגילים, וכל הסיטואציות הקומיות שהם יכלו לחשוב עליהן נכנסו גם הן לתסריט, כנראה שנשארו להם עוד הרבה רעיונות ולכן יצא גם סרט שני בסדרה.

מלבד רואן אטקינסון ('מיסטר בין', 'מליונר מי שגומר ראשון'), שכרגיל מספק את הסחורה בתפקיד קומי נפלא (אני מוכרח לציין שהדמות שלו מאד מזכירה את הבלש 'ז'אק קלוזו' מ'הפנטר הורוד') משחקים בסרט גם הזמרת האוסטרלית נטלי אימברולייה ('סגור לחורף', בנוסף שיחקה בסדרת הטלויזיה האוסטרלית מצמיחת הכוכבים 'שכנים' בעברה הרחוק) בתפקיד לורנה קמפבל, הצלע הנשית בסרט, האמריקאי ג'ון מלקוביץ' ('קון-אייר', 'להיות ג'ון מלקוביץ'') בתפקיד החמדן הצרפתי פאסקל סורואז' ובן מילר ('יצאת נסיך', 'הילולה') בתפקיד בוף, עוזרו המועיל של ג'וני, השחקנים משחקים באופן מופרז, אך בסרט פרודיה, זה בדיוק מה שהם מתבקשים לעשות.

בסך הכל מדובר בסרט שנעשה אך ורק בכדי לבדר את הצופים, הוא לא מעביר שום מסר נוקב, ולא מתימר להיות משהו שהוא לא, פשוט פאן, פאן, פאן! לכל מי שמחפש סרט קליל להעביר איתו את הזמן וגם לצחוק קצת על הדרך, מי שמחפש איזשהו סרט כבד עם אמירות משמעותיות, שיוותר, לכל השאר, בהחלט מומלץ, אם כי אין לכם מה לצפות ליצירת מופת, מקבל ממני ציון נחמד של 6 מתוך 10 (לכיוון ה6.5).

1 תגובות על הביקורת:

שרון לוי אמר/ה...

סרט לא משהו. בכלל בתקופה האחרונה יש לי בעיה עם קומדיות. אני מנסה לצפות בסרטי קומדיה לצפייה ישירה והם פשוט לא מצחיקים ואפילו מטופשים. במיוחד הסרטים של החבורה הקבועה הזו של פול ראד וכל אלה...פשוט הומור נמוך וחסר טעם.

הוסף רשומת תגובה