Looper לופר

מותחן מד"ב פעלתי משנת 2012 אותו כתב וביים רייאן ג'ונסון  (כתב וביים רק עוד שני סרטים: 'בריק' ו'האחים בלום') וללא ספק הסרט הזה יהיה בשבילו קרש קפיצה לליגה של הגדולים, במציאות של הסרט המתרחש בשנת 2040 קיים מקצוע שנקרא 'לופר', התפקיד של אותו אדם הוא להרוג אנשים שנשלחים אחורה בזמן (בעתיד הרחוק קיימות מכונות זמן בהן משתמשים ארגוני הפשע כדי להעלים אנשים), ג'ו הוא לופר, אך אדם אחד שנשלח אליו בכדי שיחסל אותו מצליח לערער את כל העלילה, קשה מאד להסביר מבלי לעשות ספוילרים ולכן אני אסתפק בתיאור העלילה הדל הזה.

הבמוי של הסרט מצוין והתסריט, על אף שהיו בו כמה חורים וגם כמה כיוונים צפוים מראש (וכמה קטעים מפתיעים) היה מבריק, מאד מקורי ובאופן כללי מפתיע, הסרט מאד קצבי ומהיר, הוא מותח ומעניין לכל אורכו ולא נמאס לרגע, למרות שהוא ארך שעתיים לא הייתי מתנגד לעוד ממנו.

לעומת סרטים אחרים מהז'אנר הזה הסרט הזה בולט באיכויות המחשק המשובחות שבו, בראש ובראשונה ראוי לשבח את ג'וזף גורדון לוויט ('התחלה', 'עלייתו של האביר האפל') שכבר שיתף בעבר פעולה עם הבמאי ג'ונסון כשהוא כיכב ב'בריק', ב'לופר' הוא מאופר כך שיהיה דומה מאד לברוס וויליס והוא הצליח לחלוטין לשכנע אותי שמדובר בברוס ולא בג'וזף, ההליכה, הדיבור, הניואנסים, הבעות הפנים, האירה הנון שלנטית וההומור הציני שכל כך מאפיינים את ברוס הגדול מכולם היו שם, אחד לאחד, באמת מדהים, ללא ספק מדובר באחד השחקנים הכי מבטיחים בתעשיה ולראיה כל במאי גדול מלהק אותו לאחרונה (בקרוב הוא יככב ב'לינקולן' של ספילברג לצדו של דניאל דיי לואיס), צריך לראות בכדי להבין כמה שהוא מצליח להעתיק את ברוס וויליס, יש סצינה בה שניהם נמצאים יחד וזה היה נראה כאילו יש פעוללי מחשב וברוס וויליס מדבר עם עצמו, פשוט הייתי בשוק לאורך כל הסרט בכל פעם שהוא הופיע על המסך, גם ברוס וויליס ('החוש השישי', סרטי 'מת לחיות' וגם הסרט האהוב עליי '12 קופים' שיש בסרט כמה אלמנטים שמתכתבים עם אותו סרט אדיר) משחק טוב יותר מהרגיל, אמנם הוא משחק את אותה הדמות של הקשוח הקריר אך איכשהו יש תחושה של משחק איכותי יותר, כל הכבוד לבמאי על כך, ג'ף דניאלס ('טיפשים בלי הפסקה', 'לילה טוב ובהצלחה') בתפקיד אייב, פול דאנו ('מיס סאנשיין הקטנה', 'זה ייגמר בדם') בתפקיד סת', נוח סגן (שיתף פעולה עם הבמאי ג'ונסון ועם גורדון לוויט ב'בריק') בתפקיד קיד בלו ואמילי בלאנט ('נגד כל הסיכויים', 'ויקטוריה הצעירה') בתפקיד שרה, אך ללא ספק מי שגונב את ההצגה לכולם הוא פירס גגנון (שיחק בסדרה 'מגרש ביתי'), שמשחק את סיד, הילד הזה פשוט מדהים, הוא שיחק מושלם לגילו, הביע מגוון רחב של רגשות ועשה הכל בצורה ריאליסטית ומשכנעת, כל כך מתוק ומוכשר ואני בהחלט מצפה לראות עוד ממנו בעתיד, גם אותו צריך לראות בכדי להבין כמה הוא מוכשר.

למרות שהסרט מתרחש בעתיד (מציג את השנים 2040 עד 2070) העולם שמוצג בו לא כל כך שונה מזה שבו אנו חיים כיום (לעומת סרטים אחרים שמתרחשים עוד כל כך הרבה שנים), מלבד כמה גאדג'טים נחמדים הוא לא מציג יותר מדי חידושים וזה עוזר להתרכזה בעלילה במקום בתפאורה, הביגוד לא השתנה, המכוניות בו הן לרוב המכוניות שאנו מכירים כיום שחיברו להם פאנלים סולריים על מכסה המנוע והאנרגיה הזו מועברת על ידי צינורות וכבלים לתא הדלק של הרכב, בהחלט רעיון שצריך לקחת ברצינות, אמנם מבחינה ויזואלית העולם נראה דומה אך מוצגים בו מספיק רעיונות ועובדות שנותנות את התחושה הזו שהסרט מתרחש בעתיד, ככה שבסופו של דבר הם הצליחו ליצור עולם עתידי משכנע למדי, האיפור בסרט היה מדהים, אמנם מדי פעם היה ברור שהדמות הראשית מאופרת אך באופן כללי הם עשו עבודה יוצאת מן הכלל ביחוד בדמות הזו אך גם בדמויות נוספות, גם הפס-קול היה מצוין והוסיף הרבה ובאופן כללי מבחינה מקצועית הסרט עשוי נהדר.

הקונספט של הסרט מאד מגניב, כל הקטע של מה שעושה דמות אחת משפיע גם על הדמות השניה (בעיקר הצלקות) והחיבור בין שתי הדמויות הראשיות, פיזית ונפשית (שוב, אני נזהר במילים כדי לא להרוס את הסיפור), כל מיני רעיונות משניים מתוחכמים שרואים שהיתה מאחוריהם הרבה מחשבה והם לא הומצאו סתם מהאויר (כמו התשלום במטילי כסף וזהב, ההמלצה לעבור לסין, הסמים דרך העיניים וכמו שציינתי לפני כן המכוניות הסולאריות), הדמויות היו בתחום האפור, אין טובים ורעים, בדיוק כמו שאני אוהב, התחברתי מאד לדמותו של ג'ו (גורדון לוויט) והייתי בעדו לאורך כל הדרך, ואני חייב לציין שגם הסכמתי עם כל הפעולות שלו, הסרט משובץ גם בכמה קטעים שגרמו לי לצחוק, וגם כמה קטעים שהשאירו אותי בשוק, הסרט התחיל נהדר והצליח להכניס אותי לעלילה בכל הכוח, ההמשך היה קצבי ומעניין והסרט הצליח למתוח אותי עד לסוף המצוין שלו.

בגלל העלילה של הסרט שמקבלת השתדרגות משמעותית אחרי משהו כמו שלושת רבעי שעה ואז שוב משתדרגת אחרי שעה ורבע לערך אני מרגיש שלא הצלחתי לכתוב את כל מה שאני צריך להביע על הסרט הזה, אך הסרט הזה כל כך טוב וכל כך חשוב לראות אותו מבלי לדעת עליו פרטים שזה שווה את זה שאני אנצור את אצבעותיי ולא אפרט יותר מדי.

פשוט סרט מצוין! ממליץ בחום! רוצו לראות!! היה שווה כל שקל (צפיתי בו בקולנוע), אם אתם אוהבים מותחני פשע או סרטי מד"ב אתם תתאהבו בסרט הנפלא הזה, הסרט הזה גרם לי לסמן שלושה אנשים (את התסריטאי-במאי, שוב פעם את הכוכב ואת הילד), מקבל ממני ציון של 8.5 (עם נטיה לכיוון 9) מתוך 10.

1 תגובות על הביקורת:

Unknown אמר/ה...

תודה על הביקורת כי בדיוק התלבטתי האם ללכת או לחכות ולצפות בו כשיגיע לאתר של סרטים חדשים לצפייה ישירה. רוב הצופים אומרים שהוא מעולה.

הוסף רשומת תגובה