Prometheus פרומתיאוס

מותחן מד"ב משנת 2012 שמתכתב עם 'הנוסע השמיני' ומתיימר להציג מה קרה לפני העלילה של אותו סרט מפורסם, עלילת הסרט מתרחשת בעתיד כשספינת חלל ששמה הוא שמו של הסרט מתקרבת לכוכב בו על פי כל העדויות שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות על פני כדור הארץ נמצאים לכאורה ה'מהנדסים', כלומר החיזרים שיצרו אותנו בצלמם והיו לאלים לפני אלפי שנים, הצוות שעל הספינה הוא המשלחת לחקר הכוכב המדובר, מה הם מצאו שם? האם הם קיבלו את התשובה אותה חיפשו? האם הם יצליחו לחזור הביתה עם התוצאות בידיהם? צפו וגלו!

מומלץ מאד לצפות לפחות ב'הנוסע השמיני' הראשון לפני הצפיה בסרט, אני אישית לא כל כך מיודע עם 'הנוסע' ולכן לא הצלחתי להתחבר בכלל למה שקרה, ראו הוזהרתם!

במאי הסרט הוא הענק רידלי סקוט (על קצה המזלג: 'גלדיאטור', 'בלייד ראנר', 'אמריקן גאנגסטר', 'מעבר לאופק', 'בלק הוק דאון' והרשימה עוד ארוכה) שכמובן ביים גם את 'הנוסע השמיני', לצערי לא הצלחתי להתחבר יותר מדי לסרט וזה מצביע על עבודה לא מספיק טובה של הבמאי המדופלם, את התסריט שנשען על אלמנטים שאותם יצרו דן אובנון ורונלד שוסט (התסריטאים של סרטי 'הנוסע השמיני') כתבו דמון לינדלוף (היה שותף לכתיבת 'הפלישה למערב' וגם היה חלק מצוות התסריטאים שיצר וכתב את הסדרה 'אבודים') וג'ון ספייטס (סרט סוג ז' שלא שווה אזכור), פשוט בזיון להפקיר אגדה שכזו בידיהם של שני תסריטאים כל כך בינוניים, מלבד כמה פיסות קטנות של הסטוריה שמרביתן הגיעו בתחילת הסרט התסריט שלו היה נוראי, צפוי מאד, לא מותח, לא מפתיע ומשעמם ברמות כואבות, בהחלט התאכזבתי.

יש כאן אסופה לא מבוטלת בגודלה של שחקנים, אך למרות משחק טוב יחסית של חלק מהקאסט רק דמות אחת שוחקה כראוי לאורך כל הסרט, דמותו של הרובוט דייויד בגילומו של מייקל פאסבנדר ('אקס-מן: ההתחלה', 'ממזרים חסרי כבוד'), מי שלצד כמה רגעים לא משכנעים נתנה גם כמה סצנות מרשימות של משחק היא נומי ריפייס (משחקת את דמותה של הנערה ב'טרילוגיית המילניום' בגירסתה השוודית), כל שאר השחקנים היו פושרים למדי כשהשמות הבולטים הם של שרליז ת'רון ('מונסטר' המצמרר שזיכה אותה באוסקר, 'אשת האסטרונאוט') וגאי פירס ('ממנטו', 'סודות אל.איי') שכאמור לא מותירים את חותמם על הסרט.

ציפיתי להרבה יותר אקשן ואפקטים ולצערי לא קיבלתי מספיק, אך בכל זאת ראוי לציין שהסרט עשוי ברמה המקצועית המרשימה והגבוהה ביותר, הצילומים, הדמויות, היצורים, האביזרים, האפקטים, הסאונדים ואפילו הפסקול, הכל עשוי נהדר.

אהבתי את המיתולוגיה והסיפור רקע שבנו כאן, זה היה משכנע ואמין והסיפור והתרבות נשמעו מאד מעניינים ולא הייתי מתנגד להעמיק את המחקר בהם אם הסרט היה ממשיך טוב כפי שהוא התחיל (ושוב אני אחזור ואומר שעדיף סרט שמתחיל רע ומסתיים טוב מאשר ההפך, והמקרה הזו הוא בדיוק ההפך), הדמות היחידה שהצלחתי באמת להתחבר איתה היתה זו של דוקטור שו (ריפייס), הכוכבת של הסרט ללא ספק, אך לצערי לא ידעתי עליה מספיק ולא קיבלתי ממנה מספיק כדי באמת להזדהות איתה, ציפיתי לסרט ענק (רק תקראו את מקבץ השמות של הסרטים של רידלי סקוט שכתבתי לפני כן) שיעיף אותי באויר ומאד התאכזבתי מהתוצאה, הוא היה מאד משעמם וחוץ מכמה סצנות מוקדמות הוא לא עניין אותי כלל, עם זאת, ראוי לציין שהסוף שלו גורם לציפייה לסרט נוסף (שכבר הוכרז שעובדים עליו) ואני מאד מקווה שהסרט הבא יופקד בידיהם של תסריטאים מוכשרים יותר שיצליחו להפיק מהפוטנציאל העצום תועלת רבה יותר.

אם אתם לא מעריצים מושבעים של 'הנוסע השמיני' עשו לעצמכם טובה ותחסכו את השעתיים הללו, מבחינתי זה היה בזבוז של זמן, רק בזכות כמה סצנות מעניינות וסוף שעוד נותן תקווה מקבל ממני ציון פושר של 4.5 מתוך 10.

0 תגובות על הביקורת:

הוסף רשומת תגובה