Jack Ketchum's The Girl Next Door הנערה בבית השכן

מותחן דרמתי שהייתי מכנה גם טרגדיה משנת 2007, הסרט מציג בפנינו קיץ אחד, משנת 1958 בחייו של דייויד (כיום, כלומר בתחילת הסרט, אדם בגיל 50-60), ואת כל ההתרחשויות האיומות שקרו באותו קיץ לנערה שבאה להתארח בבית השכן לזה בו התגורר בילדותו דייויד, זהו אחד הסרטים שבעטו לי הכי חזק בבטן אי פעם, אני זוכר שאחרי הצפיה בו פשוט הייתי בהלם, מעט אחר כך עשיתי מחקר קטן באינטרנט וקראתי הכל אודות המקרה המזעזע עליו מבוסס הסרט, רק שתבינו, מה שקורה בסרט הזו הוא המתקה של מה שהתרחש במציאות (בשביל זה אתם יכולים לצפות ב'פשע אמריקאי' ‘An American Crime’), הסרט הוא גרסה קולנועית לספר שביסס את עלילתו על המקרה הנוראי שנחשב עד היום לפשע המזעזע ביותר בהסטוריה של מדינת אינדיאנה בארה"ב, שתבינו כמה המקרה האמיתי כואב יותר, הדמות של דייויד היא ההמצאה של הסופר, תחשבו שבסיפור האמיתי לא היה אפילו את האדם היחיד שניסה להציל אותה ואת אחותה.

כל התלבושות, התפאורה, המוזיקה, פשוט כל האוירה נראית כל כך אוטנתית ומקורית ושואבת אותך חזרה לשנות ה50, בתחילה הסרט לא רומז מה הולך להתרחש בו והוא נראה כמו עוד סרט מעניין (בדומה אולי ל'לבבות באטלנטיס' שמתרחש באותה תקופה) אבל אחרי כמה זמן כבר העיניים נפתחות והפה נפער בתדהמה ממה שקורה על המסך
, כל הקאסט, למרות הגמגום בהתחלה משחקים בצורה מעולה ומשכנעת, בעיקר בלאנש בייקר  בתפקיד האמא ובליית אופארט בתפקיד מג, כמובן שהילדים הקטנים לפעמים משחקים לא לעניין אבל זה נסלח, גם הבמאי (גרגורי ווילסון) וגם התסריטאים לא עשו שום דבר שראוי להזכיר לפני (באופן כללי כמעט כל המעורבים בסרט הם אלמוניים למדי), אבל צריך להצדיע להם שהם הרימו את הכפפה והעלו את הסיפור הזה על גבי המסך.

באופן כללי כל סרט שגורם לי לגלוש באינטרנט ולדלות פרטים לגבי מה שמסופר בו הוא סרט טוב בעיניי, ובמקרה של הסרט הזה אני זוכר שמצאתי את עצמי קורא כל מיני כתבות וצופה בכל מיני תמונות שהיו קשורות לסיפור עד השעות הקטנות של הלילה, באמת שנשאבתי לתוך הסיפור.

בהחלט אחד הסרטים שיותר משפיעים על הצופה, ונשארים איתו גם הרבה אחרי, במקום 'לא מומלץ' הייתי כותב 'אסור' לבעלי לב חלש ולילדים, פשוט שובר את הלב ומעלה דמעות כמה אומללה הילדה בסיפור הזה, לדעתי מול סרט כזה קשה להשאר אדישים ומגלים אליו אינסוף סימפטיה, לכן הציון שאני מעניק לו הוא 10 מ10.

http://www.imdb.com/title/tt0830558/

לגבי הסרט השני על המקרה, שהוא בהשתתופתם של שחקנים הרבה יותר מוכרים (אלן פייג', קת'רין קינר, ג'יימס פרנקו ועוד), ראיתי אותו כבר אחרי שצפיתי ב'נערה בבית השכן' ולאחר שחקרתי את הנושא שעות על גבי שעות כך שהוא לא הפתיע, חידש או ריתק אותי כמו הסרט הראשון, ולכן הענקתי לו 'רק' את הציון 8 מ10, אבל גם הסרט השני בהחלט הצליח לצמרר ולזעזע אותי בכך שהוא הציג בדיוק את כל מה שקראתי על המקרה, ועזר לי להבין ולהתחבר עוד לסיפור וגם לראות בצורה 'מוחשית' שהסיפור עצוב יותר ממה שמוצג בסרט 'הנערה בבית השכן', אז אם אהבתם את הסרט והסיפור נגע לכם ללב, רק בכדי להבין מה הן העובדות האמיתיות והמזעזעות יותר אודות ההתרחשויות באותו מרתף אימים, הייתי מציע לכם לחפש ברשת גם את  An American Crime ולהבין מה בדיוק קרה שם באותו סתיו ארור בשנת 1966.

http://www.imdb.com/title/tt0802948/

1 תגובות על הביקורת:

אנונימי אמר/ה...

כל מילה אמת!
אחד המקרים המזעזעים שאירעו בארה"ב של שנות ה60. הסרט מראה שוב איך אנשים מעוררי קנאה, אך חסרי "גב", עלולים ליפול להתעללות של אנשים אפסים.
מזכיר מאד את "דוגוויל".

הוסף רשומת תגובה