The Adjustment Bureau נגד כל הסיכויים

אמנם השם בעברית מתאים יותר לסרט אך הוא רחוק שנות אור מן המשמעות שלו באנגלית (סוכנות או משרד ההתאמות), מדובר במותחן פעולה שמשלב בתוכו מדע בדיוני והרבה רומנטיקה.

במהלך הסרט אנו עוקבים אחרי דייויד נוריס (מאט דיימון), פוליטיקאי צעיר ומבטיח ואחרי החלטותיו בחיים, כשכל ההחלטות האלו נבחנות תחת זכוכית מגדלת, בידי חברה מסתורית שעוקבת אחריו ומנסה להשפיע על חייו, על החלטותיו ועל החלטותיהם של כל הסובבים אותו באותם רגעים.

הסרט הוא די נחמד, מעניין ומהנה, ככל שהוא מתקדם הוא נהיה פחות ופחות הגיוני, גם ללא כל המדע הבדיוני, סיפור שכזה קיים רק בסרטים (או ספרים אך בהחלט לא במציאות), סיפור סינדרלה על הנער העני שעשה זאת בגדול כנגד כל הסיכויים, למרות ששמו העברי מתייחס למערכת היחסים של דייויד עם אליס, בגילומה של אמילי בלאנט (וכשתראו תבינו).

האפקטים הויזואליים מאד מוצלחים  ומשתלבים בסרט בצורה כזו מושלמת שהם נראים טבעיים לחלוטין ולא מייחסים להם חשיבות של אפקטים, הם פשוט נראים הגיוניים באותו רגע, לא אמרתי לעצמי 'רואים שזה מחשב' וזו כבר נקודה לזכותם, הפסקול נחמד גם הוא אבל הוא לא סוחף כמו פסי קול מוצלחים יותר, פשוט קולע וענייני, לא מעבר.

הסרט הוא סרט הביכורים של ג'ורג' נולפי כבמאי, לפני כן כתסריטאי (גם את הסרט הזה הוא כתב) הוא כתב כמה להיטים כמו 'אושן '12, ואת 'זהות אבודה' בכיכובו של דיימון, עד לסוף הסרט שומר על איכות טובה אך לדעתי מבחינת תסריט סוף אחר היה מעלה את רמתו של הסרט, מבחינת משחק, לא נופלים מהרגליים אך מצד שני לא מקללים את השחקנים.

הרעיון המרכזי של הסרט, שמנסה קצת להתחקות אחרי סרטים אחרים (מ'המופע של טרומן', דרך 'עיר אפלה' ועד 'מטריקס' ואפילו 'מר אף-אחד') לא גרם לי באמת להאמין שזה הגיוני, בניגוד למטריקס, לא נכנסתי לאף סרט עם עצמי שמה שקורה בעולם הוא מה שהאחראים על העולם בו אני חי רוצים שאחשוב שקורה, ככה שהם די פספסו אותי בקטע הכביכול 'מקורי' של הסרט.

אם הייתי רומנטיקן חסר תקנה, בנוסף לעובדה שאני חובב לא קטן של אקשן ומד"ב, זה יכול היה להיות אחד הסרטים האהובים עליי, אך מה לעשות שלא כזה אני, אז בסך הכל סרט חביב ומהנה שזוכה בקלילות לציון 7, אך זהו לא סרט מהסוג שיטריד את מנוחתי בלילות.

http://www.imdb.com/title/tt1385826

0 תגובות על הביקורת:

הוסף רשומת תגובה